Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
semue klinik tak terime jururawat macam aku? sooobs.
25 July 2011


assalamualaikum kawan kawan ;)

penatnye satu hari ni pergi ke klinik sane, pergi klinik sini. balik balik, tidur membongkang dengan tak bukak cardigan & seluar jeans nye. sampai hati semue klinik taknak aku kat klinik diorang. cissss, takpe takpe... akan aku carik jugak mane satu klinik yang mahu aku kat tempat diorang. fine fine fine = ='


bangun pagi terus bergegas ke klinik kesiahatan paling dekat dengan rumah ---> klinik kesihatan meru. konon pakai baju tshirt putih amik semangat nak kerje lah kan. uniform aku kan warne putih. hehehe.


me : kak, sini ade buat xray tak? saye nak buat medical checkup ni.
penjage kaunter ; sorry dik. xray takde kat sini
me : cisss bedebah. penat aku mekap pagipagi. kene balik rumah pulak (dalam hati jer)


dengan penuh sesal dihati, call mama. mama bagi cadangan tempat ke due. bergegas lah aku dengan abang pergi. konon nak pergi hospital sg buloh. sekali dalam hati terdetik. 'kat hospital oleh buat ker ekh? kang mesti kene halau punye'. mujur lah ade geng kat sg buloh nun, sekali die cakap cannot lah. kene pergi klinik kesihatan sg buloh.thanks leman. kesian abang kene pusing banyak kali. kihkihkihkih.


 dengan semangat gitu, memang inilah klinik yang dicari. semue ade. serbe lengkap. sekali bile kene panggil name.....


staffnurse : haii dik, kolum pekerjaan tu taknak isi ke? ke takde pekerjaan.
aku : aiks, nak isi jururawat ke.tapi aku belom kerje.ah bantai je kan (dalam hati je cakap.HAHA)
staffnurse : ni appoiment je tahu. 28/8 datang balik. result dapat 26/9
aku : eyh kenape lame sangat ekh? 8ogos nak lapor diri ni
staffnurse : dik, lame la die kasi tempoh medical checkup ni. nak ke tak tarikh nie?
aku : boleh la.


lepas keluar bilik rawatan, sumpah seranah lagi. perrrrgh, kenape lame sangat result nye. apesal kawan kawan lain tak lame macamni pun. huwaaaaaaaaaaaaaargh. dengan kecewenye nak balik rumah. tapi lepas call bapak aku, die tak kasi balik. die kate ade klinik yang sudi terime aku. k fine. ade ker masalahnye?


tapi kali ni abang aku giveup bawak aku. (padahal nak pergi keje petang tu). so my daddy lah carik klinik terbaik untuk aku. (ayah sayang anak kan. ape pown boleh buat.HAHA)


klinik angkatan terntera aka RESAT di tudm subang.


puas dok carik mane lah staffnurse dalam nie. rupenye diorang pakai tudung hitam, baju biru cair. HAHA.patut lah aku tak jumpe orang pakai baju putih line tudung biru.


konon isi borang xray dengan lab, siap buat pemeriksaan mate bagai. sekali..... cis, orang yang nak xray aku takde. pergi mane entah. orang yang cek urine pun takde.pergi tempat lain. bapak aku takkan mengalah jugak. die akan carik lagi klinik yang boleh settle masalah ni. HAHA. yang pening aku. sobsosob


daddy : jum pergi kl
anak daddy : ikut je pergi mane mane.


tertidur dalam kerete akibat penat. bukak mata. PANGKALAN TUDM SG BESI. sampai pun akhirnye. harap harap inilah klinik terakhir yeeeeew.  finally, kat institut perubatan penerbangan tudm kl nie ade semuenye. perghh, syukur sangat sangat. penat sangat tau. tak larat dah nie. sampai akak pegawai tu amik bp pun low jee tekanan darah aku. 75/45mmHg. macam tak caye pulak. tapi sebab sakit sangat kene pam, malas nak tanye kakak tu.


settle dah chest xray dengan urine for drug. alhamdulillah. time tu jugak siap semue result. no need nak tunggu sampai bulan 9 kan. fuuuuh. mujur dokter situ nak layan aku buat medical checkup petang2 ni. sebab biasenye klinik tutup petang. tapi die layankan je la aku kan. dalam hati die mesti harap2 aku kerje situ kan. leh ringankan beban kerje. wakakaka, perasan gile.


harini baru aku sedar, rupenye aku ni rabun orangnye. HAHA. doktor tu suruh aku buat spek cepat. sebab sangat teruk rabun aku. die cakap selame ni aku cume pakse mate je untuk membace tulisan jauhjauh. sedihnye bile tahu aku rabun ;(


dan paling menggembirekan, berat aku tetap same macam biase. HAHA. tak gemok lagi rupenye. happy balik;)


untuk pengetahuan korang kan, dekat institut perubatan penerbangan tudm ni die bukan macam klinik yang lain. die untuk pilot je.lebih kurang gitu la kot. untuk angkasawan pun boleh jugak. diorang akan datang sini untuk cek ape ntah. aku lupe dah. HAHA. sebab ngantuk sangat. orang cakap ape pun tak dengar dah. 


thanks la kat semue yang layan baik punye kat aku harini. pegawai pegawai kat situ sangat ramah & baik. doktor pun same. baik gile okie. 


p/s : ade ke ayah aku suruh kerje kat situ. hish. taknak lah. che ku nak la kerje situ.kihkihkihkih.

Labels: ,

words spilled @ Monday, July 25, 2011 / leave comment here