Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
sedikit persiapan sebelum masuk kerje
22 July 2011


assalamualaikum kawan2;)
(especially kawan kawan kolej aku tuh)


semue dok gelabah pikir pasal kerje kan kan kan. same to me laaa. asyiklah dok bercerite dengan mama pasal kerje kerje kerje. kerje balik pukul berape lah, gaji berape banyak, nak pergi kerje naik ape. HAHAHA.


lawok lawok lawok.


kalau dulu sebelum masuk belajar, ayah aku yang akan settle kan semue bende ni.sekarang die busy,so, kene settle sendiri. huwaaaaaaaaaaaaaaaaa (sedih *)


kat sini ade checklist ape je nak bawak mase lapor diri 08 Ogos nanti. dengan adenye bende ni, mintak mintak takkan ade bende yang terlupe bawak. kalau ade yang aku lupe masukkan tu, bagitau cepat ye



ape je nak bawak nie? adoiii.....


1) surat tawaran perlantikan tetap jawatan 
; yang posmen post kat rumah korang tu ler.jangan dok buang sampul tu.
simpan leklok yeee.(itu arahan dr aku je.hehehe)


2) surat setuju terime perlantikan SPA- 2HELAI
; blh rujuk  SINI
(nasihat aku, buat ler lebih copy sikit yer)


3) surat akuan berkanun yang ade dalam sampul surat no1 tadi.
: segere laaah angkat sumpah okie dimane mane cawangan berdekatan.


4)borang pemeriksaan doktor
: medical checkup boleh buat kat klinik kesihatan,hospital atau jabatan pesakit luar


5) surat lapor diri dr kkm.
; surat ni akan menyusul lepas ni.bawak nanti tau.


6) segale jenis salinan yang ade, bawak je.
; IC, surat beranak, IC parents, sijil pmr spm etc, akaun BSN MAYBANK, KWSP


7) gambar pasport yang dah ade line BIRU OK
; bawak ler dalam 15keping ke. persediaan.


8) KWSP tu adelah choice kalau tak silap aku. up to you nak buat ke tak.
: ini aku teringat mase induksi dulu. kalau salah, sorry.HAHA


9) jangan bawak SALINAN je, bawak la ORI sekali.
; aku pun tatau kenape kene cakap macamni.


10) salinan sijil INDUKSI
; itu pun kalau korang dah dapat lah yer.kalau belom tunggu sampai kolej pos ye


11) ini takyah bawak okie. jangan lupe buat COP name korang.
hehehe.boleh main cop cop name dan jawatan korang ;)


ini je checklist yang aku buat untuk saat ini. kot kot esok ade pertambahan, akan ditambah yeee. kalau ade salah tu sile lah bagitau.jangan malu malu.


p/s : untuk semue kawan kelas aku. hehehe
credit to  SN ZEN & SN PIQAH

Labels:

words spilled @ Friday, July 22, 2011 / leave comment here