Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
senior vs junior
14 November 2010

assalamualaikum

bestnye hari ahad.semue bende malas nak buat.sampaikan makan pun malas. hahaha. tadi hadap cerite beautiful life.dari semalam masih diepisod satu. tu pun salah satu bukti kemalasan aku kan kan kan kan. tapi ape ape pun, bende yang patut buat, dah pun buat.cume makan je tidak. alaaa apelah sangat makan lunch tu. dinner ade, melantak sakan la nanti malam. 


tengah bosan bosan, aku bukak gambar banyak banyak kat dalam lappy nie. kalau boleh rase nak delete semue je. banyak sangat.malas nak tengok.hahaha. tapi takboleh delete.kenangan abadi tu weyh. buatnye virus dok makan folder tu, memang nangis tak berlagu lah aku. pernah satu album hilang. puas aku carik album aku and x,y,z aku. last last, memang confirm hilang. tapi takdelah aku sedih pun. sebab gambar semue takbest kan.hahaha. lagi lagi bosan tengOk muke x,y,z tu. teeeeeeeeeeet*.


sambil dok jalan jalan ushar segala bagai gambar, banyak jugaklah gambar aku dengan senior/junior. dengan classmate takpayah cakap la. beribu gambar ade. entah kenape aku rase macam zaman dulu dan sekarang banyak dah berubah. dah tade kemesraan yang boleh nampak antare senior dengan junior.


FYI, dekat kolej JB nie.. sangat sangatlah mementingkan kesenioran. memang dah memang terbawak bawak adat tu dari dulu. sampai sampai je kat zaman kami, hilang dah adat tu. setengah orang suke adat senioriti tu lupus terus. setengah orang taksuke pun. sebabnye, bile adat tu masih kekal.junior sangat hormat dan erti kate lain takut dengan senior. sampai nak cakap` hye kakak` pun kene fikir lapan puluh kali. tapi bile adat tu hilang terus, makin hari makin ramai junior yang mulut macam GOOD je nak kate itu ini.nak arah itu ini. kadang kadang termencarut la jugak. watdehal!! kau buat kerek dengan aku. tapi bile fikir, malas gile lah nak fikir kan.


tempoh hari ade si junior tanye aku soalan yang junior lain tak pernah tanye pun. nasib baik exam dah habis. jadi, aku layankan jela soalan die. aku tatau la die tanye atas dasar positif or negatif. tapi aku hanye fikir baik baik saje la dengan ape yang die cube buat.


junior : akak leen, boleh tak saye nak tanye akak something?
senior : tanye je ler.pernah ke aku tak jawab soalan kau?
junior : kak,  macamane yer nak buat senior suke/senang hati dengan kite?
senior : erk?? soalan pekebende la kau tanye nie.perlu ke fikir macamtu?
junior : eyh, perlu kak. sebab saye rase bende tu penting sangat dalam hidup kite.
senior : zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... ><


memang sangatlah malas nak jawab soalan beliau.sebab tu aku zzzzzzzzzzzzzzz jee. hahaha. dalam kepale otak aku berfikir, perlu ke fikir bende yang orang lain tak fikir pun tentang kite? untuk aku, tak perlu kot. untuk beliau mungkin perlu. yela, die banyak tahun lagi nak stay sini. aku nak blah da. tapi after this berdepan dengan senior hospital pulak deyh. huhuhu. sadis bile mengenangkan nasib akan datang. 


aku tabik same junior tu, sebab ade semangat dalam diri die untuk sayang senior,untuk sanjung senior, untuk hormat senior. yeee, budak nie sangat hormatkan orang. if aku cakap A,memang A lah die buat. walaupun A die bengkak bengkok sikit. tapi die ade usehe untuk majukan diri die. ILIKE~ 
senior kat sini bukanlah bermaksud orang tu tue/berusie dari kite. senior kat sini mean orang yang ilmu die lebih sikit/banyak dari orang lain. ini tak masuk ilmu yang kau belajar kat U/matrik/poli/or anyplace lah kan. ini ilmu medik yang aku maksudkan. thats why aku hormat dengan dokter. bukan takutkan dokter. sebab pade aku, tanpe die kerje aku pun tak berape nak jalan lah. tapi itu pade aku, orang lain, lainlah fikiran die.


even malas nak balas soalan junior tu, tapi aku tetap balas okie.



UNTUK JUNIORKU ;


first of all, jangan selalu mengnegatifkan diri/fikiran kite. entah entah, senior tu sangat suke dengan kite. bukan benci or menyampah dengan kite. hanye mungkin perasaan kite je yang bermain dalam fikiran. so, thats why kau fikir die taksuke kite.padahal, die langsung tak fikir ape ape pun tentang kite.


then, kalau memang sah sah die taksuke kite.manela tahu die cakap sendiri ke,kawan die cakapkan ke. ape susah, kau face to face la dengan die. tanye die, ape bende yang die taksuke kat diri kau tu. so, kau bolehla baiki diri sendiri kan. jangan lepas die dah senaraikan ketidakpuasan hati die, kau g tengking die pulak. cakap,` KAU SIAPE NAK JUDGES AKU!`. takmau lau macamtu. dah kau tanye kan.die jawab aje.


lepastu, kalau betul memang die tak suke GILE dengan kau, kau bawak bawak lah jauhkan diri dari die.jangan bagi die tengok muke kau. nanti makin menyampah pulak die dengan kau. oooooh, kau nak jugak tayang muke kat die? okie, tayanglah. tapi jangan buat bende yang die menyampah dengan kau. tegorlah macam biase. jangan tegor lelebih pulak yer.


after that, make her/him happy. kasi lah die cokicoki ke. entah entah tu fav die kan. bile kau bagi die bende die suke, mesti die suke kau. and rase terharu ade kau kat dunie nie. percyelah. hati mane tak cair dnegan hadiah kan? jangan pulak kau bagi bende yang kau sendiri tak mampu bagi pulak. tu dah kes menganiaye diri sendiri tu. buat sekadar mampu jela dik uit.


last but not least, hormat senior.bukan takutkan senior. takde faedah kau takutkan die. tapi banyak faedah kau hormatkan die. faedahnye kau akan jumpe bile kau kerje sewad dengan die. percayelah cakap aku.


tapi, aku rindu lah nak kene marah dengan senior dulu dulu. rase macam nak sepak kaki die lepas die marah aku. HAHAHA. tapi tu dululah. sekarang mereke dah tade untuk marah marah kite lagi. sobsobsob



ini siri aku dan senior/junior :














banyak lagi. tapi nie je yang boleh upload. best kan kalau boleh baik dengan semue orang. ^^


p/s : hidup alone pown best jugak.
takpayah amek tahu hal orang lain langsung
hidup aku = AKU
hidup kau = KAU


words spilled @ Sunday, November 14, 2010 / leave comment here