Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
inilah diari hidup
10 November 2010

salam ,

(tengah tension nie, baik jangan tegor!)

even final exam dah habis pun, jangan kau ingat aku dok goyang kaki kat malaysia nie tau. pergh, tension tension. seronok seronok habis exam, kene keje pulak kan esok. memang layak budak KSKBJB nie dapat award nurse nurse cemerlang gemilang & terbilang. masalahnye kalau dapat, kembang jugak la hati nie kan. nie tak, tak dapat pun. aisyeh, tension tension.


hujung tahun nie aku practical kat HKL. jum la pakat ramai ramai sakit time tu. hahaha. laaaa, kate nak jumpe aku. so, sakitlah! hahaha. tu la. sibuk sangat nak jumpe orang kan. jumpe makayah kau kan lagi bagus. teeet*


untuk 3minggu nie, aku akan posting wad yang penuh kebahagiaan. wah, ade ye wad jenis macamni? eyh of course la ade weyh. ape kau ingat semue wad tu menyedihkan serta memilukan ke? oh tidak same sekali. kami, nurse nurse serta paramedik nie nak jugak ade wad yang happy happy. takde la suram bagai je waktu kerje kan.


ape wad yang membahagiekan tu??


hahaha. wad peadiatric atau name melayunye wad kanak kanak. dah lame dah tak masuk wad nie. 2sem yang lepas ade la masuk. tibe tibe sem nie kene masuk balik. mahu tak terkincit aku dibuatnye. ape kau ingat senang mausk wad nie?? pade aku wad kanak kanak jadi happy time kanak kanak happy je. time die nangis, memang rase nak bukak langkah seribu je. paham paham la kan budak tengah sakit. so, die tak berape nak ade emosi lah kan.


aku ingat lagi time keje situ dulu, kene marah dengan pakar. pergh, malu malu malu. tapi bagus jugak ade dokter backup. so walaupun rase malu, aku dapat info yang bernas dan baik dan boleh digunekan sampai sampai bile bile. eyh, nak tahu ke info ape? alaa kalau tahu pun korang takleyh watpape. jadi, biar misi misi jela yang tahu erk. hehehehe.


aku suke wad kanak kanak bile :
aku tak suke gile dengan wad kanak kanak bile :
  • nak serve medication. sebab diorang taksuke makan ubat!
  • nak ambil tekanan darah, suhu, nadi, respiration. sebab temometer die ingatnye jarum!
  • nak buat sebarang prosedur ; insert ryle tube, insert branula. macam dalam dunie nie dah tade bende lain yang menyakitkan selain tu. boleh boleh nak melalak sampai keluar anak tekak.
  • bile nangis tak ingat dunie. nie paling benci!
  • bile tidor. nanti takde sape nak layan misi tau. sian misi tau dik! eyh adik ke? maksik shaz lah!

okie, aku lebih gemar gile bekerje dengan orang dewase. bukan orang tue atau kanak kanak atau orang gile. kerje dengan orang dewase atau remaje, mereke sangat faham dan beri kerjesame. jadi, aku tak kisah pun andai wad tu busy. janji dapat buat kerje dengan baik kan. tapi nak hidup nie, kalau takde dugaan memang bukan hidup lah kan. jadi, bersyukur je dapat posting wad ape pun. janji gaji masuk. hahaha.


3minggu nak masuk wad nie kene prepare ape je 

baiklah. untuk esok, malas gile nak prepare ape ape. sebab baru habis exam kan. anggap jela ilmu dah banyak.habis cerite. padahal alasan no1 malas bukak buku. okie, semue nota ade kat adik junior. macamane nak bace nie? okie, nie pun 1 alasan jugak kenape malas bace. padahal roomate ade je nota. hahaha.

before masuk wad, dalam otak perlu ade :

  • range normal tekanan darah, nadi, pernafasan, suhu untuk kanak kanak. sbb kanak kanak & orang dewase tak same okie range die. jadi, kalau sgt abnormal, perlulah calling2 dokte. nanti dokte marah okie kalau tak bagitau die. teeeet*
  • kire kire dos ubat. perlu ade kalkulator dalam poket okie kalau masuk wad kanak kanak. tapi aku xpernah bawak pun. pinjam wad sudah kalau perlu ;)
  • ade skill untuk buat kanak kanak suke kau. kalau die benci kau, habislah kau satu hari tuh. hahaha
  • bawak la coklat kalau rajin. aku tak rajin okie. sebab aku pemalas. hahaha.coklat untuk aku makan ade la.untuk budak, sorryla ye. nanti gigi ronggak barutahu!

jadi budak budak, esok nantikan kedatangan misi misi okie. misi shaz baik baik je. cume kalau korang nakal memang kasi kiss banyak lah kan. hahaha. tata adik adik kakak.esok kite min lari lari dalam wad yer sayang.


okie friends, selamat menempuhi hari esok kalian okie. jangan banyak mengeluh dalam buat kerje. nanti tak berkat ape yang korang buat. kate kate nie untuk diri sendiri jugak!


yeee adik, misi sayang kamu jugak!
muaaahs
: adik bawah aku. now she`s 15
dah cantik dah die sekarang
^^


sekarang ;

gambar kakak wajiblah ade
sekarang, orang tatau dah siape kakak siape adik
sebab due due comel kan.
HAHAHAHAHA

words spilled @ Wednesday, November 10, 2010 / leave comment here