Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
sebelum & selepas jadi NURSE!
09 November 2010

surgical nursing v DONE!

assalamualaikum wbt. alhamdulillah.tinggal SATU paper je lagi. dan paper last nie agak mental sikit nak ingat sebab banyak sangat name name yang nak kene hafal.ubatlah, mane penyakit lah, symptom2 pelik lah. so beware shaz.beware! paper surgical tadi okie lah.not bad. tak susah tak senang.tak susah senang. yang penting SIAP!


pejam celik, tinggal beberape bulan je lagi nak jadi staff nurse sepenuh mase. no part time part time okie. entah bile entah nak kahwin. eh eh kesitu lak pemikiran aku kan. terbaiklah woi. ape ape pun, kene lepas exam LJM (lembaga jururawat malaysia) dulu. selagi tak lepas, mimpilah kau nak jadi nurse. wah, macam cite cite besar kan nak jadi nurse.padahal.....


entah kenape berkobar gile pulak nak habis study. walaupun kerje nanti satu penyiksaan sebenarnye. bayangkan kau kerje dengan nyawa! bukan setakat kerje dnegan darah je tau. bukan setakat main jarum cucuk orang sane sini je tahu. besar GILE risiko kerje dengan manusie nie. lagi lagi kalau kerje kat tempat yang memang orang dah naywe nyawe ikan. wuuuuuuu takut takut!!!


bile search search tentang nurse kat google, mesti akan jumpa pasal nurse yang sexy sexy. eyh eyh, macam tade keje pulak nurse nie kan. tayang tu tayang nie. sefaham aku lah kan, kat luar negare nun, nurse lah kerje yang dipandang tinggi sangat sangat. sebab nurse kat luar negare lain dengan sini (Malaysia). kat sane, dokter takpayah order ape ape pun nurse boleh buat sendiri dan tahu ape perlu buat. bukanlah kat sini nurse ZERO! tapi kat sini kene dokter order barulah boleh jalan semue bende. i dont know why! tapi takpe. bersyukur sangat kalau dapat cube selamatkan orang kan. rase tibe tibe senyuman terukir. *__________________*





bayangkan kalau semue nurse macamnie? memang semue orang nak sakit kan.






skirt taknak kalah kan.
kat malaysia pakai seluar okie.
senang nak terajang orang jahat.
HAHAHA






see.sailormoon pun nak jadi nurse
hahaha
tapi, kalau semue nurse rambut panjang jurai camnie,
alamat habislah kutu terbang sane sini kat dalam wad
+____+


pergh, pegang syringe taknak kalah.
okie, kami nurse malaysia tak digalakkan pakai high heel mase keje
bayangkan bunyi kasut yang memang bising satu wad
boleh bikin pesakit makin sakit weyh
jadi, pakailah kasut sekolah
hahaha.


_____________________________________________


2 tahun lepas, meronte ronte hati aku taknak datang jb nie. sebab entah ade ape entah kat sini. dengan jauhnye rumah aku dengan tempat study. memang sengaje lah mereke nie letak aku jauh jauh kan. sampai ramai yang tanye, kenape aku tak study kat kolej sains kesihatan bersekutu sg buloh je. padahal rumah punyelah dekat. bile orang tanye soalan macamnie, rase nak cekik cekik je diorang nie tau, mane la aku tahu kenape aku dicampakkan disini. nak taknak kene redha la weyh.and see.... dah nak dekat 3 tahun pun aku kat sini. alhamdulillah! tak sie sie pun belajar jauh jauh. dapat belajar berdikari kan. 


mase semester 1, memang mentah sangat aku nie. masuk wad pun takut takut je. buat tu rase salah, buat nie rase salah. ah, senang senang takyah buat ape2 ape lak. hahaha. good girl. dulu, takut sangat dengan senior tau.sampai kene tahan wad sebab terjeling senior. tapi sekarang............ aku pun tatau mane satu junior mane satu senior. hahaha.



naik semester 2, dah pandai sikit. dah pandai bagi patient makan ubat. dah pandai inject patient. banyaklah pandai. hehee. tapi perasaan takut masih menebal dalam diri. rase taknak pergi wad pun ade tau.




naik semester 3, dah kene tengok orang beranak bagai dah. sangat best pengalaman time nie. sebab bukan senang nak dapat pengalaman macamnie. kau pernah tengOk real ke orang beranak kat rumah potong tali pusat sendiri?? hahaha. tak pernah kan. jadi, itu satu pengalaman untuk aku. and korang takyak la susah susah nak gunting tali pusat baby k. biar nurse je buat.






naik semester 4 nak kene bercakap depan orang ramai pulak. pergh, memang nervous gile okie. dapat pulak bagi ceramah kesihatan dekat orang berpelajaran tinggi. memang kaw kaw lah kene soal. 



see, how happy cikshaz after give talk!


dan sekarang, aku di semester 5. seronok sangat sebab dah sampai tahap nie. tinggal satu semester je lagi. sabar shaz, sabar...... hehehe. sem nie banyak buat ape erk??? hurm sem nie banyak KERJE weyh!! bile dah pakai RED, semue orang tahu kite tahu banyak bende. jadi, macam macamlah kene buat. itu buat, ini buat. uwaaaaaaaaaaaaaaa, aku belom jadi NURSE lah!

senyum lebar buka bererti happy
hehe.okie okie.aku tengah HAPPY!


sekarang, tak sabar nak jadi nurse. nak pegang duit banyak. uwaaaaaa banyaknye. HAHAHA. nak pakai swift! nak ade rumah sendiri. nak shopping gune duit sendiri!!! semue sendiri!! dah boleh kasi duit raye lepasnie. best ke? entahlah. tunggulah next year punye entry okie. hahaha. berdebar pulak nak buat entry wedding aku. eyh eyh eyh????! hahaha


staffnurse wannabe......

perkenalkan, nie lah rakan sewad aku selame 3tahun nie
ramai lagi.
tapi banyak kerje dengan mereka nie je.

kecomelan aku terserlah disitu
hahahaha.
gambar nie bukanlah menunjukkan aku kecik
tapi sebenarnye, aku tak cukup tinggi
uwaaaaaaaa

okie, ini farihah.
saye shazleen.
hehehe

nie budak red dengan staffnurse garang
uwaaaaa takotnye
^^

kenalkan, ini kawan baik saye, azieah.


ini pule nad comel
hehehe tatau la macamne die jadi nurse nanti
comel sangat
^^


ape ape pun, dah pakai line biru atas kepale tak bermakne kite boleh buat ape je kite suke. gambar2 diatas hanyelah lakonan semate mate. belom betul betul keje lagi lah! harap maklum. sebelum nak jadi nurse, kene mantapkan ilmu didade. so, jum study. hehehehe. selamat maju jaye kawan kawan.


words spilled @ Tuesday, November 09, 2010 / leave comment here