Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
25random, facts, habit & goal; just about ME.ok ME la....
01 November 2010

dengan banggenye cikaida telah meng`tag` cikshaz.
dan bangge gile aku ingin menjawabnye.

`terime kasih daun keladi,
lain hari tag lah lagi`

note:
'' Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random, facts, habits, or goal about you? at the end.choose 25 people to be tagged. You have to tagged a person who tagged you..if i tag you, its because i want to know about you.''

pertandingan bermule dari sekarang :
(ecececeyh ^^)

1. lebih gemar orang memanggilnye shaz atau cikshaz, dan tak berape nak suke dengan panggilan leen atau nurul. panggilan nurul hanye dispecialkan buat family sahaje. haraplah maklum pade manusie yang suke panggil leen/nurul.

2. lahir di ipoh pade 29jun`90 tapi banyak menetap di kawasan selangor sahaja. maklumlah, ayah airforce kan. tahun nie duduk sini. tahun depan duduk sane. jadi dah lebih 5buah sekolah lah aku bersekolah dari kecil. ape?????? jangan kahwin dengan tentere? nanti kesian dengan anak kite???? OOOOOMAAAIIIIIIIIVINCIIIIII!!!! hhahahaha.

3. dalam empat orang adik beradik, akulah adik dan kakak yang paling nakal sekali dalam family sebab aku sangatlah ego,selfish dan degil. opppppps, excuse me...... dulu okie. D.U.L.U!!! N.O.W, cikshaz dah banyak berubah dan dah banyak makan garam. ekh? ekh? ekh? jadi, dengan rase bersyukur ke hadrat Ilahi, aku berbangge aku dicampakkan ke JB nie walaupun ramai orang cakap yang JB adelah antare bandar2 yang penuh sosial nye.dan aku setuju lah disitu. tapi, sikit pun tak menggetarkan imanku. alhamdulillah.

4. walaupun life aku sebagai studentnurse ditanggung beres oleh kerajaan, tapi aku banyak habiskan duit kerje bapak aku. HAHAHA. sebabnye ; duit elaun aku disimpan baik oleh si bapa demi mase depan anakknye. nak kahwin besar la katekan. ekekekeke. okie, yang ini merepek.

5. sangat suke study last minute sebab aku dapat rasekan satu perasaan yang sangat best lah kalau bace buku bile esoknye nak exam. dengan campor perasaan gundah gulana, excited nak jawab exam, takut, nervous, dll ; akan menambahkan perasaan aku hendak jawab bersungguh sungguh bile exam tersebut tibe . ecececeyh, ayat no1.

6. FYI, tahun 2011 bulan jun ; aku dah tamat pengajian diploma di JB yang indah ini. dan doakan aku dapat kerje hospital sg buloh. bukan sebab hospital tu cantik dan lawa dan sejuk okie. tapi sebab faktor jarak yang sangat dekat dengan rumah family aku yang buat aku chenta same sg buloh. ILOVE Sungai Buloh!

7. sangat suke rainbow. warne itu, warne ini dan warne segale warne. kalau nampak rainbow, mate aku akan berwarni warne dan happy. cantikkan ciptaan Allah.

8. sangat gile dengan suzuki swift. dengan azam yang tersemat didada ; AKU NAK SWIFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
okie la kan gaji atas seribu dapat pakai swift. sah sah kene makan nasik dengan ikan masin  hari hari. thats y la aku nak duduk dengan family. jimat duit babe~

9. sangat kuat makan dan tidur. kalau satu hari boleh tidur, memang tidur saje la kan. bab makan, ajak lah aku makan ape, aku makan kalau halal dan tak kenyang lagi. jomlah belanje, ape lagi.

10. tak boleh blaaaaa duduk dalam aircond. dan kadang kadang, sebab aircond aku jatuh sakit. tak boleh tidur dengan aircond pun tapi dalam bilik tidur ade aircond. ape cerite nie? mamang sah lah pasang aircond bile perlu sahaja.jimat duit bapak aku bayar bil bulan bulan. hahaha. ekeleyh, macam lah setiap bulan aku balik rumah. HAHAHA

11. dalam setahun, boleh bilang gune jari je berape bulan aku ade kat rumah.  jadi, memang sah muke aku tak dikenali di kalangan jiran tetangge. sebab baru pindah rumah kan. jadi sape kenal aku? +.+

12. sangat jarang minum air masak walaupun dah belajar dalam kelas, air sangat penting dalam tubuh badan kite. nak ke dapat chronic renal failure? kalau taknak, minumlah air banyak banyak. okie, cube jadikan itu sebagai moto hidup hari hari. tapi still payah minum air masak. baiklah shaz, cube berubah demi mase depan anda. kalau nak time pregnant takde masalah, minum banyak air dari sekarang. 
p/s : sibuk hari hari bising kat patient minum air masak banyak. tapi diri sendiri tak minum pun.

13. muke sangat tak boleh bla kalau keje dalam wad. kadang kadang happy, senyum meleret sampai telinge. kalau hati panas, muke macam nak baling kapak pun ade. okie, ingat. patient suke tengOk nurse yang bermuke manis. cepat sikit proses penyembuhan mereke.HAHAHA. bagus punye ayat perasan.

14. aku antare manusie yang sangat susah nak rapat dengan orang yang aku tak kenal. proses nak kenal mungkin makan mase yang lame. walaupun ramai orang cakap, aku sangat peramah. tapi aku tetap deny dengan kate kate duste mereke. sbb aku tahu sape aku.

15. sangat rapat dengan diary. sebab diary je tempat yang aku berjaye luah segale macam. 

16. selalu tefikir dalam kepale ; siapelah bakal suami aku nanti yer? sebab dari dulu lagi dah target 25tahun nak kahwin. HAHAHAHAHA. boleh pulak kan.

17. sangat sayang dengan LLV aku ; azie, nad, ely, qila, auni, mira, bai, lai.

18. anti dnegan lipas dan semut. kalau jumpe lipas, aku lebih rase okie kalau dapat jerit sampai blok sebelah boleh dengar. benci lipas. hish!. semut? suke ganggu life aku. sikit sikit gigit aku. aku tau la aku manis. jangan lah sampai hari hari buat aku mcmnie.

19. banyak sangat mulut. suke cakap tak henti henti. lagi lagi dengan orang yang suke dengar cerite donggeng aku. hehehe. best kan dapat bercakap. sebab tu aku jarang nervous kalau bercakap depan orang ramai. sebab suare aku kuat.

20. dalam kepale, tak pernah terfikir nak jadi nurse langsung. langsung tak pernah okie. dan sekarang nie, rase bersyukur sangat sebab aku diberi peluang jage orang sakit, rawat orang sakit, faham orang sakit dan buat orang sakit happy.doa orang orang yang dalam kesakitan kan akan termakbul. jadi, bile kite buat kerje dengan baik dan ikhlas, mesti pesakit akan sentiase doakan yang terbaik buat kite kan. kalau kite buat kerje hentam keromo saje, ade ke orang nak doakan yang baik? mencarut carut ade la. kalau kau pun kau buat gitu. ahaks. 

21. sangat sangat suke dengan shawl lilit sane lilit sane. hehehe. tapi nak beli shawl selalu fikir lapan puluh kali. sebab aku jarang keluar, jadi jarangla pakai tudung. jadi, jaranglah beli shawl. haha. tapi dah lebih 10 shawl dah dalam almari. almari rumah tak fikir pulak? hahaha.

22. suke mekap walaupun hodoh. HAHAHA. setiap manusie kan sentiase nak rase cantik. jadi, cubelah buat buat cam cantik kan. ekekekkee.

23. selalu bising dalam kelas. kadang kadang suare aku je dengar dalam satu kelas yang besar tu. okie, sah aku aku kuat bercakap. tak reti lah nak jadi senyap. kesian aku.hurm.

24. segale macam bil dan prepaid aku ditanggung bersih oleh encik hairuddin. nak buat macamane kan kalau ayah dah sayang anak die sangat sangat. hahaha. takpe, ini mase mereke jage aku. esok mase aku MESTI balas jase mereke. tolong ingatkan aku kalau aku terlupe. please~ jadi aku tak pernah berpeluang boleh bagi mereke duit poket tiap bulan. macam kawan kawan buat. sebab aku tatau mcmne nak bagi mereke, duit yang mereke sendiri bagi aku. jadi conclusion disini; jangan pernah lupe jase makayah kalian. susah senang korang, diorang sentiase ade. yes, aku dapat rasekan itu bile aku sangat jauh dari diorang. bile dekat, tak nampak kan.

25. dalam hati pasang angan angan, kalau aku dapat jadi nurse kat arab saudi nun, mesti aku boleh pakai bmw kan kan kan kan. hahahaha. angan je la. sah mama babah tak kasi keje jauh jauh. lagi lagi kalau bakal suami aku pun tak kasi. redha jela mane mane pun tempat keje. hehehehe.



p/s : ini cerite ke hape nie? hahahaha. tu la aku cakap, susah kalau aku dapat bercerite ngehehehehe


saye tag pade semue orang yang membace ini.
HAHAHA
kalau kalian sempat tulis, tulis la.
nanti bagitau cikshaz yer.
nak jugak bace 25 perkare tentang diri korang.
terime kasih pade cik aida.
^^


words spilled @ Monday, November 01, 2010 / leave comment here