Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
ape kate cikshaz untuk hari terakhir management ward +__________+
30 October 2010

tepat jam 2pm. (errr taklah tepat pun, ade la dalam 2suku gitu). rase nak menjerit pun ade. tapi tak boleh kan. sebab ade dalam hospital lagi. plus plus ade uniform. okie, be profesional!. waaah banggenye aku dapat habiskan kerja harini dengan smooth sekali. FYI, harini last day aku ber`pengurusan` di wad. jadi, ade excited disitu. namun, tercalit kesedihan bile dapat tahu takde langsung junior mahupun senior dalam wad aku harini. mane boleh budak management buat kerje ituini lagi, tulis report lagi, ikut pakar round lagi. boleh jadi gile tak agak agak? fikir observation takbuat bagai. gm lagi tak sentuh. nebulizer tak bagi lagi. BAIK. boleh gile kalau kite tak manage diri kite sendiri okie.


conlcusion part 1 : kite perlukan orang lain untuk ringankan beban kerje kite.


dengan kuase mutlak yang ade, sumpah tak gune poket doremon biru tu yeee. akhirnye, semue kerje settle dibuat dengan baik walau takde bantuan staff nurse pun. mane staffnurse pergi? anggap je la die ade kerje lebih penting nak kene buat. so, takkan la aku arah staffnurse buat kerje. mampus markah aku rendah nanti.
jadi, rase nak bagi fullmarks kat diri sendiri sebab satu cubicle aku incharge sorang sorang, tanpa takde kerje pun yang tinggal.


observation
glucose monitoring-GM
nebulizer 
i/o chart
report patient
billing & discharge
last office -LO


tang last sekali tu memang benggang sikit la. bukan benggang sebab ade LO. okie, LO tu macam prosedur mandi mayat la lebih kurang. kemas kemas die, bersih bersihkan die, buang segale tubing yang ade pade die. dan sekutu dengannye lah kan. yang buat aku benggang la kan, okie.... aku kan bermanagement. perlu ke ganggu aku and the geng untuk buat bende itu? kalau aku incharge tempat tu, memang no hal kan. nie tak. dah la bukan cubicle aku, tambah pulak aku tak pernah kerje dengan beliau. dna tambah lagi aku tak pernah mintak tolong die. ini bukanlah berkire yer. ini namenye benggang. tengah aku busy buat kerje aku, boleh pulak die carik aku kan. `errr dik, ade LO lagi satu.tolong ajak kawan buat yer`. oh wth! itula ayat hati aku time tuh. ini LO kedue aku buat untuk satu harinie. due due patient die punye cubicle. dan memang terbaiklah die kene marah dengan someone harini kan.


okie, konsep aku ; orang baik dengan kite, kite baik dengan orang. buatpe baik baik dengan orang yg tak baik dengan kite. yang tak kenang jase kite.


conclusion part 2 ; sebab aku student, aku layaklah buat semue nie. takpe. mantapkan skill babe. i loike


tapi kan, ape ape pun. aku enjoy sangat kerje harini. sebab aku rase jiwe aku tenang sangat. dan mate aku tak sesak sangat dengan ramai umat manusia dalam wad. wah, i like la bile tade orang lain kerje dengan aku. sebenarnye la kan, kite nie lebih senang kerje dengan diri kite. bile kite kerje dengan somebody else, kite rase macam kurang tenang. kenape? cube fikir baik okie. kalau korang mintak tolong someone buat something. die buat tak? kalau die buat cepat, kire A+ la kene bagi budak tu. tapi masalahnye kalau die lembap buat atau tak buat langsung atau menjawab. rase nak hempas muke die tak? HAHAHA. tak semue orang boleh go on dengan kite nie. care kite keje mungkin lain dengan orang lain. setengah orang bekeje dengan konsep lemah lembut tapi buat keje. setengah lagi, buat cepat supaye lepasnie boleh buat keje lain. setengah orang berfikiran, `ah, ade orang lain boleh tolong buat punye`.


conclusion part3 ; cubelah jadi yang terbaik supaye kite sentiase the best among the best.yeaah~


dan last sekali, aku bangge ade kawan yang terbaik disisi mase susah senang aku. ingat senang nak tempuh hari hari kite sorang diri. hidup perlukan teman okie. dan thanks to nadia samad serta rashidah mustami. sebab susah senang kite bersame tak pernah buat kite rase lemah sangat dimate orang ramai. sampai tadi ade orang tanye aku, `eyh, orang meninggal pun korang kene settlekan jugak ekh?` aku jawab, `sape lagi kalau bukan kami`.and she said ; ` tapi awk tak jage patient tu pun. penatnye keje korang`. yes darling, hidup dan buat kerje tak boleh berkire sangat. kene saling tolong menolong. like what we do. buat LO bersame same. ahaks. ape kau ingat aku buat sorang sorang ke. gile hape!



and thats why we need friends. and i love my ward`s partner so much. coz they are the best for me. 
naisb baik, luar wad dan dalam wad pun kami masih kawan yang baik. tak sombong, buat muke. yeee, kite kene sedar diri kite nie weyh. tanpe dorang, ingat boleh survive ke hidup jauh dari family sorang sorang? ade pakwe sekali pun, ingat boleh jage kite sangat ke? macam la die boleh jge kite kalau kite demam. ade die tuamkan kepale kau? ade die suapkan ubat kau? ade die papahkan kau mandi? kalau ade pun, mesti sebab tu korang kat rumah. kat rumah boleh la ade orang nak tolong weyh. kat sini? kawan jugaklah harapan korang kan. said to all your lovely friends `ILOVEYOU`.


ILOVEYOU
both of you~


conclusion terakhir ; aku bangge dengan diri sendiri. dan esok aku nak enjoykan diri before exam. HAHAHAHAHAHA +_________________________+



words spilled @ Saturday, October 30, 2010 / leave comment here