Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
aku seekor ikan
05 November 2010

aku seeokr ikan. ikan yang sudah pun tidak bernyawa dan hanye menunggu mase untuk dimakan oleh sang manusie yang kelaparan.


aku seekor ikan. ikan yang yang hanye duduk didalam sebuah bekas biru yang hanye menunggu mase untuk sang manusie memilih aku sebagai juadah mereka..


tapi kenape?sampai saat ini, aku masih dibiarkan bersendirian. dan masih tiada siape yang mahukan aku sebagai bahan isi perut mereka. mane manusie? mane mereka?


suatu hari dihening petang yang suram........


aku didatangi sang kucing hitam yang mengandong 4 bulan. aku pandang die, die pandang aku. mengapakah?




mengape care pandangan sang kucing sangat jelite hingge membuatkan aku pasrah pabile didatangi beliau. dengan tak semenanye, sang kucing melahap aku dan dapat kurasekan bahawe tubuh badanku sedang seronok dibawa lari oleh si kucing. entah kemane entah yang hendak dibawanya aku si kucing berbadan due nie.


dan. pang!!!!!!!!!!!!


dengan tak semenanye si kucing dilempar oleh selipar jepun. dengan kepale aku sekali bergoyang akibat penangan selipar yang hebat tadi. oh yes, GOL! si manusie berteriak dari jauh.  rupenye, si kucing tadi adelah penyamun ikan. patutlah si kucing mendapat balasan time tu jugak.


APE????? penyamun ikan????? jadi aku adelah mangse penculikan si hitam??? OOOMAAAIIIGOOOOD!
how dare you kucing hitam!




patutlah jelingan manje kau membuat aku terpesona.rupenye aku telah digune gune oleh kucing!! memang layaklah kene booom dengan selipar jepun. tapi kasihan si kucing. lapar dan terus lapar bersame anaknye didalam perut. `itulah kucing.lain kali kalau nak mintak la`. detik hatiku.


dan aku??? aku segera dibawa oleh si manusie untuk dicuci segera dan diletakkan ditempat bersemadi aku seperti sebelum sebelum ini. what??? aku diletak semule? untuk apa? oh how dare you manusie buat aku seperti ikan takde harge diri. rupenye, aku akan bersemadi selamenye dalam perut manusie. ingatkan dapat merase life dalam perut kucing ke.


dan aku, seperti biase. masih tetap seekor ikan.




end*


___________________________________________________


kenape aku terase bahagie cerite pasal ikan?ikan oh ikan. aku bukanlah penggemar ikan sangat pun. tapi rase tertarik hati nak share ape yang aku and geng jumpe petang jumaat semalam. betape manusie sangat mementingkan wang ringgit dari perikemanusiaan dan kesejahteraan hidup orang lain.

andailah suatu hari bile someone yang makan ikan tu sakit perut dek sebab air liur kucing atau mikrob lain yang kucing dah bagi kat ikan tu ape macam? nak ke kau rase bertanggungjawab atas ketamakan kau tu? tak kot. entah kau tahu ke tidak yang die sakit sebab kesalahan kau kan.

dan apelah salahnye kalau bagi je ikan tu free free kat kucing. yeee aku tau ikan tu mahal. memang nampaklah yang ikan tu fresh habiskan. tapi, tak salah pun bersedekah kat haiwan. langsung tak salah okie. haish, manusie manusie. sanggup pulak kau letak balik ikan tu kan. depan mate pelanggan kau pulak kan. memang aku terase loye lepas tonton adengan tu. nasib baik nasik dah nak habis dah. =.=

simpati aku atas nasib siape yang makan ikan tu. poor you guys!


p/s : lepasnie kene selalu bawak frieskies kecik macam cik ieeko buat. kalau nampak kucing lapar, senang je bagi kan kan kan kan. i like that idea!



words spilled @ Friday, November 05, 2010 / leave comment here