Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
ilizarov tu ape doktor?
24 April 2011

suatu petang yang hening dengan perut yang berkucar kacir mintak nasik sambil seorang nurse sedang membuat dressing seorang diri. tibe tibe terdengar suare angin dari luar skrin.

suare angin ; eyh ilizarov lah.


dalam hati nurse, aaaaah sudah, nak masuk sini lah tuh. hish.


*suare angin tersebut rupenye adelah MO (mecidal officer) rupenye


doktor : adik, tengah buat dressing ape tu?
nurse : keyhole dressing.
doktor : tengah buat keyhole dressing ape tuh?
nurse : besi
doktor : tahu tak apebende tu?
nurse : ilizarov doktor

macam takde keje lain pulak nak kene jawab die punye soalan kan. padahal tengah busy dressing.

doktor : mane datangnye name ilizarov tu?
nurse : (fikir 2minit). ermmm entahlah doktor.taktahu.
doktor : taknak tanye saye ke mane dapat name tu?
nurse : yeeeeeeeeeeeeee doktor, kenape name die ilizarov yeee???????
doktor : hikhikhik. (gelak mintak sepak ke hape). pencipte ilizarov ialah  Gavril Abramovich Ilizarov. dari situ  dapat name die.
nurse : oOoooooooooooooo (dalam hati; bile nak siap keje nie kalau bercakap je. aku lapar nie. hish)
doktor : tahu tak kenape bentuk ilizarov macamnie?


nurse : hurm, entahlah doktor.
doktor : tanyelah saye kenape bentuk die macam roda nie.
nurse : yeeeeeeeeeeeee doktor, kenape yeee die macam roda? hish
doktor : pencipte die berasal dari rusia dan kat rusia banyak kude. pencipte dapat ilham dari busur yang digunekan kat atas kude tu. sebab tu bentuk die macam nie.
nurse : ooooooooooo gitu rupenye (padahal tak boleh bayang pun rupe die macamane)
doktor : encik, tahu tak kenape kite pasang bende nie kat kaki encik?
patient : eyh, entahlah doktor. saye pun taktahu
doktor. eyh encik nie. kaki encik pun encik taktahu kenape kite pasang. kite pasang sebab nak panjangkan tulang encik. nanti tak pasang, tulang jadi pendek.
nurse : ooo macamtu ekh doktor. saye pun taktahu. sebab first time jumpe bende nie.
doktor : eyh, saye dah lapar lah. hehehe. sambunglah buat kerje tu yeee dik.
nurse : hurm yelaaa dokter. terime kasih


panjang lebar kau bercakap, baru kau sedar kau ganggu aku buat kerje. cis. cubelah bagitahu time aku tengah free free. time sibuk buat dressing die kacau. tengah lapar pulak tuh. memang nak kene makan betul die nie. ggggr.


ape ape pun, hari last aku kerje wad orthopedic, memang belajar sesuatu yang baru lah kan. memang tak pernah jmpe pun ilizarov atau name lain nye ring fixator nie.


mane aku jumpe name nie? kebetulan ade student swatsa tanye aku, aku tatau. so aku tanye lah ke staffnurse. mujur staffnurse bagitahu.sampai sekarang name tu melekat dalam kepale aku kan. sebab tak pernah jumpe. hikhikhikhik. segan lak aku sebab tak pernah jumpe kan :D



seriously nak cakap, buat dressing kat kaki pesakit nie, memang menguji kesabaran. dahlah panas tak boleh pasang kipas, lame pulak tuh nak cuci. hadoiii. sabar je la. naisb baik pesakit tak banyak songeh. kalau tak, memang suruh die cuci sendiri lah kan. 


nurse dalam dialog tadi ialah aku. hakhakhak. aje tulis name nurse. kasi semangat nak jadi staffnurse lagi bape bulan jeee nie kan. hihihih. ;D



p/s : letak name anak iliazaraf pun sodap ;D


Labels:

words spilled @ Sunday, April 24, 2011 / leave comment here