Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
saye ade hobi baru sekarang.jom la join anak dare dan mak dare sekalian.
09 March 2011

assalamualaikum dan kabare semue
.........................................................................................

fuuuh, assigment berlambak satu hape masih tak buat lagi. ape nak jadi la aku nie kan. cuti bapak laa lame. tapi PEMALAS.


errrr eksiusmeeee~


aku perlu jadi surirumah seminggu nie memandangkan my mama sayang tak sihat.


takpeee, aku memang suke jadi bibik adikadik aku. kuranghasam kan adik adik aku panggil aku bibik.memang nak makan siku aku betul.takpeeee, adik punye pasal kan.kakak kene senyum aje ;)


ade satu pagi bute tu, sukehati je adikadik aku perli `eyh,asal bibik nampak lawa pagi nie yeee.bibik nak keluar ke?` waaaatdeeeeeeeeeee tuuut*


sebab aku ikat rambut dowang nak perli. terbaik ade adik macamnie. huwaaaaaaaaaaa.nak MAKAN dowang~

.................................................................................................................

hey, saye ade hobi barulah cuti nie
BEST~!


rupenye seronok yee memasak tu. takpulak aku tahu. sebab selame nie aku PALING suke makan saje. hehehe.lagilagi sambal jering mama.takpulak rase nak amek tahu camne buat. hahahaha.cool kan ade anak macamnie.


eyh hello, eksiuuuusmeeeee~


bukan aku taknak memasak okie. dan bukanlah aku pemalas okie. tapi sebab mama kate tayah masuk dapor, aku pun dunggu la pegi ikot cakap mama. `jangan masuk dapor`. hahahaha.tapi niat nak memasak memang menebal sejak dulu lagi. cume takde peluang jeee kan.


bile aku masuk dapor, dowang cakap aku suke buat bising. dah nak belaja kan, wajiblah bising potpetpotpet.


then finally aku BERJAYE memasukkan diri ke lembah memasak yang superb best nie.hehe best gilak. cubelah try pade siape yang tak cube. errrk, umur da dopoloh tuuuut* baru nak masak kan.


bak kate hati aku, takpe la shaz, janji pandai masak.kalau takpandai jugak, beli jee kat luar. ekekeke :p



.................................................................................................................

MENU yang TELAH BERJAYE ;)


cube tanye ape masakan pertame aku? hehehe, yaaaa itu die. nasi goreng macamacam ade~


sebab dalam petiais takde barang nak masak, aku cume jumpe bahan nak masak nasi goreng saje. so bantai la masak nasi goreng. then, TADAAAA~ berjaye. cume masin sedikit. sedikit saje bhaaaa~


masakan kedue, sardin ;)


yang nie senang banget.malaslah nak cakap sedap ke idak, tertanye ianye sedap ;D


masakan kedue -----------> ayam masak lemak.


oh, aku cube bagi patient, kawan mama dalam wad makan. die cakap, `sedap akak masak`. hehehehe. makasih cik adik. ternyate memasak itu mudah ;)

ini die patient yang bagi semangat aku memasak ;)


dan memerlukan sokongan emosi.paling suke bagi sokongan emosi ---> my dad


adik2 aku memang hampeh lah nak puji.


`errr kak, masin sangat la fishball nie`

`err kak,banyak minyak laaa`

errr kak, memang aku rase macam nak bagi makan kaki aku jeeeee~


tapi cool saje!!!!



masakak ketige iaitu pagi ini --> mee goreng


not bad lah.yang penting si adik ajee suke buat aku panas hati.


aku : dik, nak bawak bekal tak g sekolah?
adik : taknak la.tak sedap
aku : okie fine


5minit kemudian,


aku nampak budak bertuah nie bawak bekal jugak akhirnye. memang kuangasam kan adik aku. mulut kate taknak, tapi hati kate nak. memang saje buat aku benggang. gggggggggggggrrr~


masakan keempat iaitu tengahari ini ---------->  daging masak asam pedas.


kat status fb tulis lain, kat sini tulis lain.hahahaha. aku lupe name masakan tu, rupenye asam pedas daging lah


yang nie, LAYAN~ sedap jugakla kan aku masak (bangge semangkok)




ahaaaaa, tada...hobi yang best sangat. taksabar nak suruh mama makan. tapi mama takde selere nak makan. lagi lagi nak makan masakan budak baru belajar ;D


tapi yang takbestnye masak nie, esok nak kene fikir nak masak ape lak.hadeyh.


esok nak masak ayam masak kicap pulak lah.lantakan jee sape taknak tu.soh die makan nasik jee :D


p/s ; insya Allah esok mama dah boleh balik rumah.
mogemoge kesihatan mama bertambah baik
amin



Labels: ,

words spilled @ Wednesday, March 09, 2011 / leave comment here