Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
pengalaman pertame
25 December 2010

assalamualaikum ;)

holaholahola.....

seminggu sudah aku pergi meninggalkan rumah. pergi mane lagi kalau bukan pergi practical kat hospital besar kuala lumpur. horeyh, harini dah tamat dan tak perlu bangun pagi pagi bute lagi. hari hari nak kene bangun pagi bute dowh. even start kerje pukul 8am pun. jum nak story mory sikit seminggu ni ;)


thanks a lot to aqilah`s family. sebab bagi aku and auni stay sane seminggu nie ^^


welcome to HKL cikshaz,cikqila,cikaunie,
cikazie,cikcika and cikana!!






pagi bute sudah bersiap.takut jem babe!

ini jam 6setengah pagi.


kami berenam pilih klinik opthlmology. bak kate kak ppk kat sini, ini top1 klinik paling busy. non stop kerje tanpe close klinik. huwaaaaaaaaaaaaa, gile hebat ini klinik. dan staff disini ade sikit saje. tambah tambah lagi diorang ade syif kene masuk ke OT (bilik bedah).so tambah tambah sikit la staff kan. dalam klinik nie, ade sister, ketue pembantu perubatan, staffnurse, pembantu perubatan, ppk, pembantu tadbir, pakar mata.


untuk kami yang enam enam student nie, kami kene bahagi kerje di empat bahagian. bilik vision, bilik rawatan, gelanggang dan bilik untuk jumpe dokter.



first day aku kat bilik vision. sangat ramai umat manusie hari isnin berbanding hari lain. sampai nak pecah kepale otak aku tengok manusie sane sini. hahahaha. ape punyelah nurse lah tak leh tahan tengok patient ramai.wakakakaka.see, aku sampai muntah muntah hadap patient punye pasal.huwaaaaaaarrhh.



hari kedue aku, aku kene jage bilik ECG. bapaklah ramai orang nak kene buat ECG. nasib baik tak muntah au hadap patient harini. harini sepatutnye aku belajar amik darah, tapi tak dapat. wuwuwuwu. sedih sedih. geng lain semue dah boleh amik darah.aku je tak pas pas lagi.


see!! sedang cube amik darah auni,.
tapi tak berjaye sedut darah.hahaha
:D


esok esok cube amik darah lagi okie shaz.
jangan give up!



aunie sudah trauma same aku
hahaha ;D


hari ketige, jage gelanggang. main dilate dilate mate patient. pagi hari busy amat. petang hari sudah boleh goyang kaki. hehehehe. habis satu hospital aku round. dan boleh pulak terserempak dengan budak radiografi kolej aku petang tu.hehehe.

habis kerje, meronggeng ke bandar. mulemule shopping di lowyat, and then ke petaling street. last sekali ke central market. jengjengjeng.



wa first time rase burger prosperety
eyh camni eyh eja?
hahaha.
habis kene gelak ngan depa sebab takpernah makan burger nie.
wa taksuke makan burger lah nyah!!


boleh tahan nak muntah la makan banyak2
hadoi!





pergi central market beli ini barang!



comel kan.
hehehe ;)
khas untuk klinik terchenta!

pergi lowyat wa beli ini barang! gile comel! murah pulak kan ^^



hari keempat, hari lepak aku.hahaha. aku jage bilik rawatan dengan cikazie. gile best soksek dengan si MA nie ha. dengan ceramah agame nye die bagi, dengan belaar matenye lagi dengan die. waaaaaah, tadah telinge je harini kan azie.


cak kun cak.
bersihkan bilik minor OT nie ha.



with aunie and aqilah ;)



with cik cika ;)
muke bahagie jumpe ke`damai`an disane
hahaha


malam hari, kite jalan jalan carik makan pulak. sayang uncle rezam!! ekekekeke ^^


jum jalan sakan ;)






kami jalan jalan makan kat naan corner. jalan jalan cari makan pun pernah singgah sini. memang sah tempat nie best. harge pun best.hahaha ;D






see!! air wa sangat besar. yang warne hijau tu. asam boy! gile masam! due hari aku tak boleh habis minum.hahaha.





tahniah bazilah. dapat 4A PMR!


see!! betape banyak nye sabun tangan. pilih jangan tak pilih. saye pilih dettol!




habis makan, lepak atas bukit langat. gile jeli cuci mate sini. nak tau nape geli? hangpa jalana sendiri naa!!




 penat woaaaa jalan jalan malam nie!

last day, aku jage bilik dokter. ta banyak patient pun hari jumaat nie. 12 suku rehat sudah. jalan jalan sogo.jaan jalan makan saje ;)

before rehat, see aku jmpe siape.hehehe.aku jumpe hantu kak limah woaaaa.


time rehat lak jumpe kak senior aku.hehhee


petang hari, melepak dengan ketua MA. dengar story mory die pasal pengalaman kerje die. BEST!


penghargaan kami untuk klinik dan staff!




jum balik jum ^^

\



tamat sudah attachment aku di HKL. sumpah akan rindu tempat nie!

untuk tamatkan entry kali ni, cikmisi gendut sorang nie nak nasihatkan hangpa semue untuk jage mata hangpa elok elo. jage makan, jage kebersihan mate, jangan tengok teevee dekat dekat, jangan membace dalam gelap, elakkan lah pakai contact lens okie. kalau gatal snagat nak pakai, pakai mengikut care yang betul!

i LOVE my eyes!

thatha semue~



Labels: ,

words spilled @ Saturday, December 25, 2010 / leave comment here