Small Cute Grey Red Outline Pointer

Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
ho ho ho holiday : pulau perhentian 2013
21 June 2013

assalamualaikum & aloha friends

its been a long long long time not update this blog. haihhh, rindu banget. pejam celik dah june 2013.dah nak 23 budak shaz ni ye. ecececeyh, budak lah sangat :p

so, saye kembali bersame percutian sy yang sangat syiok awal bulan june ni. konon hadiah birthday untuk diri sendiri lettew. hahaha.

welcome welcome.........

habis kerje malam, cepat2 tidur 3,4 jam untuk dapat energy. pergi wedding my wardmate and then standby tunggu bas di perhentian Kajang. risiko untuk drive dari selangor ke terengganu amat lah tinggi menggunung kemalasan. takut semue keletihan. so tengkiu pokcik bas sebab selamat bawak sy dan kawan kawan pergi balik. muehehehe. even sangat menakutkan naik bas malam malam. dengan masalah tak boleh nak tidur sedangkan semue orang dalam bas syiok tidur. haih shazleen shazleen.

yeahhh, alhamdulillah. kami sampai ke Terengganu jam 6pagi. excited tak excited dapat turun pantai timur hoiiiii. even mase kecik dah banyak kali mai sini, tapi rase macam tak pernah datang je. hahahaha. jam 8 kami semue standby isi perut dengan nasi dagang. dan ini juge first time sy makan nasi dagang sampai kene perli dengan mokcik kedai tu sebab tak pernah makan nasi dagang ni. padahal berlambak je dekat hospital tu jual. cume rase macam diet yang sangat berat je untuk ambik waktu pagi. hahaha. dah tu nasi lemak tu tak berat lah ye shaz? :p

From jeti. here we go to Perhentian Island.

dah lame tak naik bot ohhoiiiiiii.

its me, akma, aina & nasuha.
picture taken by natasha (:

mujur tak mabuk laut semuenye. hehehe. akhirnye sampai ke destinasi kami, Perhentian Besar. tadaaaaaa, kami menginap di Coral View Resort.

nasuha |akma | shaz | aina

hari pertame kat pulau dah ade macam macam aktiviti uools. pakej percutian yang kami amek ni dah sediekan aktiviti untuk hari pertame. ape lagi kalau tak bukan snorkeling. even aku bukan pandai berenang, hentam sajalahhhh. janji merase ye dokkk :p

nampak tak siape paling excited tu? hahahahaha

that's akma.my hospitalmate. we're ready. yeahhh

me with nasuha (:

mari belajar menyenorkeling

budak ni gagal snorkeling. hahahhaa. boo

cik cute Nemo

baby shark. auwmmmmm

habis snorkeling kami dibawak mandi air bukit. jom ke Lata Air Berani. erkkk, ape hal sejuk bebenor ni. huwaaaaaaaaaaa sejuk

syiok gilaaaaaaaaa. sejukk jukk jukk.

sepetang di habiskan di laut. tak complete kalau tak main pantai ye dokk...... habis naik bot pusing pulau, kami habiskan mase kat tepi pantai lak. syahdu gitu rasenye. muehehehe. sile jeles.

dan malam hari, teramatlah letih weyh. biase lettew kan. so, save energy untuk esok weyh. krohhhhh...

muke semue puas hati gile. wehuuuuuuuuuuuuuuu

hari kedue kat pulau, ermmm macam macam plan nye. nak nak lepas bukak blog Fatin Liyana yang jugak baru je habis terokai pulau perhentian. tapi memang tak dapat lah nak buat semue bende dalam satu hari. so just buat mane mampu. yihaaaaaaaaaaaaaaaa... Jom pusing pulau lagi.

bajet bajet.muohohohoo.

cuace amatlah cerah dan baik sekali. cume air laut je agak deras sikit. sikit je lah. kalau ikutkan pokcik bot tu, die tokseyy biar kami lelame kat laut. tapi die layankan je laaaa sebab bukan senang nak mai sini kan.

jom teroka laut. jom jom. anyway thanks a lot to pokcik sabri sebab bawak tengok laut harini. puas hati tak terkate sebab betul betul feeling masuk laut harini lain macam sikit. betul betul dapat feel ikan ikan tu semue. cewaaaah. sebab mase tu pakcik ni bawak aku sorang je.. sebab sebab sebab.......... errr sebab aku tak reti snorkeling. hahahahahhaa. so dengan berbekalkan life jacket, pakcik angkut aku ke sane ke mari tengok nemo dan sebagainye gune life jacket. sumpah best.  kalau tahu cengginih best, baik belajar snorkeling dengan pokcik je. hahahaha. ok over.

takde gambar dalam laut harini punye snorkeling sebab takde kamera dalam air. hahahaha. ok tak kisah. semue tersemat dalam hati :)

dan si budak yang tak reti snorkeling ni telah catat sejarah buat pertame kali main terjun terjun dalam air pulak. ewaaaah, tak sedar diri tak pandai snorkeling betul. muahahahaha. berkat semangat bebudak ni suruh terjun jugak, so i try my best weyhhh. pengalaman tu.. kalau esok esok anak anak tanye dah boleh cakap dah mommy pernah terjun laut satu tika dahulu. ewahhh :p

boleh nampak lah cuak tak cuak aku kan. semue orang amek level due tau. aku je si tak berani ni amek level satu. sebab tahu aku tak boleh buat :(

kentalkan diri cube terjun buat kali kedue dengan cube naik level due. hahahahahhaa. kali kedue terjun ni baru dapat merase diri seorang penerjun. cewaaaah. serious syiok nak mati. feeling tu rase macam tengah lemas lemas ayam gitu. best....... nak buat lagi sebenarnye. tapi takpelah, cukup sampai disini :p

kami habis round pulau bagai, then kami kelaparan dan nak isi perut. try lepak long beach, syiok babe. ramai manusie sane sini. banyak kedai sane sini.

haaaaaaah, syioknye lepak pulau kan. hari hari camni memang kembung air pulau aku jawabnye. hehehehe. hari kedue sangat syiok, mohon korang yang pergi perhentian tu jangan lupe singgah pulau rawe okie babe. mesti pergi.

habis dah 3hari 2malam kami kat sini. memang seronok. habis duit banyak pun tak pe janji happy dan jauh dari kerje dan duniawi. hehehehehehehhehehee

korang yang taktahu nak pi mane holiday holiday honeymoon honeymoon tu, boleh try pulau perhentian. sure takkan menyesal. habis holiday, prepare myself untuk kerje sakan. fuuuuuuuh.

kami berlime ambil pakej PERHENTIAN SETIA
ushar2 facebook diorang untuk tahu lebih lanjut naaaaaaaaaa..

na na na na na ganu kiteeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeee.....