Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
kadangkdang, orang yang kite benci tu lah orang yang kite sayang
30 March 2011



assalamualaikum geng.
empat hari tak update, empat hari aku rindu blog nie
hikhikhikhik ;)


waaaah, aku masih mempraktiskan diri kat hospital sultan ismail, jb. hurm... series........... bosan. sebab patient tak berape nak banyak and tak berape nak buat kerje sangat kat sini. rindu pulak dengan hospital besar yang busy memanjang nun. haaaaaaaa, macamni lah manusie kan. bile dah dapat A, nak B, dah dapat C nak D. tak pernah nak rase puas dan bersyukur betul. 


kire ok lah kerje sini, boleh duduk duduk and tidur tidur. hihihihihihi. (kantoiiiii)


this week aku di eye,dental, ent and ortho ward. kejadahnye manyak manyak disiplin dalam satu wad nie. haaaaa, ini lah yang dipanggilkan multidicipline ward. sekali empat disiplin die masuk menjadi satu. aku taktahu lah hospital lain ade ke idak. sebab baru 3hospital aku pernah berkhidmat untuk 3tahun nie kan. so, nie kali pertame aku lah geng ^^



nak dijadikan cerite, kebetulan last week aku kerje wad medikal lelaki. perrrrgh wad nie busy. series taktipu. tapi ade jugaklah geng lain cakap takbusy. time aku masuk je kot. die jadi busy kan, bile kau duduk duduk. haaa time tu start orang nampak kau nie takbusy and die suruh la kau buat ituini ituini. tapi aku takde hal lah. dah memang aku boring kan. 


pendekkan cerite aku terjumpe senior lame aku kerje situ. first nampak die pakai mask, palpitation aku dibuatnye. huwaaaaaaaaaaaaaaaa, aku BENCI die amat amat. sebab die memang siod lah kan mase jadi senior aku dulu. paham paham laaa aku baru semester satu. banyak lagi bende aku taktahu dan memang tengah zaman bodohbodoh lah kan. die suruh aku buat kerje itu ini, aku pulak jenis yang takboleh orang buat macamtu, sekali..............  aku TERjeling die. TER jeeee pun. takde niat. hheheehe. eyh yeke takde niat. entahlah, tak ingat dah time tuh.



pendek kan cerite lagi, tepat jam 2petang (betul betul aku nak balik dah nie). sebab haritu hari boleh balik rumah.bas aku pukul 3 pulak kan. so, kene rushing sikit ah. entah macamane si senior nie nak buat perjumpaan belakang wad. naaaaaaaaaaaah, aku dah bedebar da. bukan bedebar nak jumpe dowang. bedebar takut kene tinggal bas. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. nak balik.......



ape lagi, si senior nie hentam la kitorang cukup. buat keje itu tak betul, keje ini tak betul. aku tunduk muke ke bawah je laaaa. kepale hotak dah melayang ke rumah pun. takde gune pun dowang potpetpotpet time tuh. buat habis air liur jeee. hehehehehehe.



tengah lah syok syok fikir pasal rumah, sekali name aku kene panggil.

haaaaaa, shazleen.....akak tahulah mate awak tu cantik.
tapi takpayahlah nak jeling jelng bile orang suruh buat kerje.
orang suruh buat kerje menjawab....


paaaaaaang kene sebijik ke muke aku. kihkihkih. aku pun jawab laaa, 

kak, saye tak sengaje tadi. sorry.
(sambil tunduk balik)


nasib aku baik sebab ade satu lagi senior tahu yang aku punye bas pukul3. so die pun macam nak menyelamatkan aku dari ditinggal bas.

eyh, akak rase macam ade orang balik pukul 3 kan.
nie dah 2setengah. dah pegi cepat sape yang balik tuh


aku yang dah nak menangis tu ape lagi, senyum ke telinge. 

terime kasih kak. saye janji tak buat lagi
(ayat belakang tuh slow je aku cakap, die takdengar rasenye)


nasib aku baik sebab kawankawan dah bawakkan besg aku sume turun. tinggal aku nak tukar baju aje.
kebetulan beg aku kecik je. macam nak pegi bandar. terserempak LAGI dengan sneior garang tuh. die pandang aku macam nak makan ajew. mesti die fikir aku tipu die kan yang aku nak balik. rupenye betul die fikir macamtu sebab die pegi tanye kawan aku lagi sorang. nampak sangat die aim aku. kahkahkahkah :D



...............................................................................

mungkin dah jodoh. aku jumpe lagi dengan die sekarang. aku berpip merah, die berline biru atas kepale. dan dah berkhidmat 2tahun sebagai staffnurse. so, aku maish kerdil dipandangan die lah kan. memang nasib aku asyik tak kene aje. ade je bende yang die nak soal soal aku and the geng. first day lagi die dah suruh prepare troli CVC. CVC?????? apekah itu???? memang aku taktahu. aku tanye lah kan. sekali die sound aku balik. dah sem6 pun taktahu CVC ape......


banggang 


aku pun tanye la nurse lain, sume jawab takmenepati citerase. ggggggggggggggr. last last prepare je troli tu macam CVL. time dokter tengah buat prosedur, kacau doktor ah pe lagiii. jawapan dokter lak berbelit. tapi yang penting dah tahu la maksud CVC tu hape. 


CVC- central venous catheter


entah bile mase entah aku belajar kan. bile aku tanye kawan kawan lain pun dowang tatau. mungkin laaa zaman akak senior tu jee ade belajar kot. :p


banyaaaaaaaaaaaaaaaak lagi bende yang kene dengan die sepanjang seminggu keje same syif pulak tuh dengan die. tapi lame lame baru aku nampak, yang die banyak nak ajar kitoang rupenye.


hari last hari paling touching dengan die. tapi tak berape nak touching sebab aku nak cepat. hahahaha. nak balik cepat lah. nk keluar tengOk wayang.  hampesss punye junior kan. hahahaha.


ape ape pun, kebencian aku nak tengOk muke die dah takde daaa pun. kalau diberi mase lagi, aku tak kisah practical wad die. hahahaha, baik tak ayat aku. hahahahaha



seriesly, orang yang kite taksuke tak semestinye die jahat pun
die baik. cume kite taknampak.
kan kan kan kan


ayat senior tu yang paling takleh blaaaaa
; eyh shazleen, geli laaa kau panggil aku staffnurse,
panggil akak jeeee laaaaaaa

dalam hati aku, aku lagi geli nak panggil akak
aku rela panggil staffnurse.
HAHAHAHAHA

hari last baru aku panggil die akak

[ thanks kak. ILY]

Labels: ,

words spilled @ Wednesday, March 30, 2011 / leave comment here