Small Cute Grey Red Outline Pointer



Best View at GOOGLE CHROME!
Credit To Le Vans. xoxo
Hoshi Dalam Kenangan
01 February 2016

Assalamualaikum uOlls (:


Yang kenal Cik Shaz ni tahu lah die ni memang gile kucing. Ahhaaaaa, tapi xpernah lagi lah beli kucing baka ni. Sebab takut nak jage. Sat g habeh duit ribu riban, kucing tak jadi hapee. Hahaha. Meh nak kenal kucing kesayangan aku yang sekor ni. My Perry .





Muke Perry konon konon comel dan lembut lah sangat budaknye, padahal,,,,,,, Dielah paling garang & tak suke orang pelok ciom die. HAHAHAHA. Tapi nakal nakal die, die lah paling aku sayang :')




+++++++++++++++++++++++++++++++++

Ade la haritu p Uptown Damansara ngan hadek hadek, time nak balik tu, ade ternampak anak kucing dok sibok nak melintas jalan., Taktahu lah die nak p mane. Dok perati je si kecik ni. Sampai due orang dok angkat die letak tepi, punye risau kene lenyek ngan kerete. Malam malam siapelah yang nampak si kecik ni melintas. Aku pun soh adik p amek. Kotlah comel, boleh bawak balik rumah. Sekali tengok xcomel mane pun, HAHAHAHA. Tapi amek lah jugak sebab kesian tengok die.

Tadaaaa, ni lah si kecik yang aku cerite tu.



Abg Puss perati kecik besar kecik besar budak cenonet ni



HAHAHAHA, die punye manje, sampai si Perry jealous. Susah nak tengok Perry jealous tau. Tapi memang jelas sangat die marah kt aku. Konon aku ade anak kucing baru. Padahal ni kucing adik Meen. Tak pernah pernah die sembur aku, die sembur aku mcm musuh. Balik rumah pun jarang. Punye lah marah kat mama die ni..... Saboooo jer la...

Adik Meen bagi name Hoshi. Hoshi baru 4bulan mase ni, Die pun tak berape sihat. Selseme. & Sebelah mate die mcm ade Cataract. Tp die kan mude lagi. So maybe die sakit mate. Aku just rawat bagi die makan ubat je. Tak bwk p klinik pon sebab takde bajet masetu.

So berminggu jugaklah die dengan kami. Makin aktif & makin comels.




Hujung bulan Januari, mama bawak die g Klinik, konon nak bg vaksin. Tapi dokter ckp xboleh sbb die xsihat. So kene bg selseme die baik dulu. Doktor on antibiotic & ubat titis mata. Harini makan ubat, esoknye terus demam. Terbaring longlai je die. Pelik. Sebab die kucing yang aktif. Pegang telinge die, sejuk... Simptom kucing demam. Makan pun xmahu. Kalau tak, pantang letak makanan, die yang datang dulu.

Lepas xnak makan & terbaring je, esoknye cari die terus xjumpe. Rupenye jauhkan diri dr kami semue. Ni simptom kucing nak pergi dari hidup kite. Puas lah pujuk soh tidor kat depan.. Die tidor jugak kat bilik paling belakang sekali.. Sedih :'(

Esoknye tengok die makin xlarat. Sampai tertidor kat dalam bekas air. Nasib air habis dah. Aku bg die susu dalam syringe. Sebab tahu die xmakan lagi. Konon esok nak p beli air kelapa & ubat demam. Malam tu bawak die tidor dalam bilik aku, sebab Perry xde. Demah die dengan kain basah. Kalau ikutkan lari die kalau ade air ni., Tapi die tidor. Redhakan je ape orang wat ke die. Last2 die tidor dengan kain basah. Dalam 5pagi dengar die mengiau sikit. Aku cek kejap, & basahkan die blk dengan air. Pagi kol7, cek cek die dah mengeras, Menjerit ler aku panggil mama. Cek cek, die dah mati. Adik pulak dah p sekolah. Tak dapat lah die tengok kucing die wat kali terakhir.

Sedih, tapi aku takde la menangis. Terus terbayang kalau tu Perry. Aduhhhh, macamanelah kalau Perry xde nanti :(


Hoshi rapat dengan Abg Puss. Kemane berkepit je


Last pict Hoshi sebelum tanam depan rumah. Dah mokmok dah die lepas dok ngan kami. Moge tenang kau di sana Hoshi,,, We love U. :')


Labels:

words spilled @ Monday, February 01, 2016 / leave comment here